Τι είναι η ζάχαρη καρύδας και σε τι διαφέρει από την κοινή ζάχαρη

Τι είναι η ζάχαρη καρύδας και σε τι διαφέρει από την κοινή ζάχαρη
What is coconut sugar and how is it different from the common sugar

Η ζάχαρη καρύδας είναι ένα σχετικά νέο για την ελληνική αγορά προϊόν, το οποίο έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Πρόκειται για μια γλυκαντική ουσία που διαφημίζεται ως πιο υγιεινή εναλλακτική της κοινής ζάχαρης και καταλληλότερη για ασθενείς με σακχαρώδη διαβήτη, λόγω του χαμηλού γλυκαιμικού της δείκτη.

Γλυκαντική ύλη

Στην πραγματικότητα, πρόκειται για μια γλυκαντική ύλη που δεν έχει μελετηθεί επαρκώς κι επομένως δε μπορούμε να πούμε πως οι ισχυρισμοί υγείας που τη συνοδεύουν υποστηρίζονται από ερευνητικά δεδομένα.


loading...

Σε κάθε περίπτωση, η ζάχαρη καρύδας φαίνεται ότι έχει χαμηλότερο γλυκαιμικό δείκτη συγκριτικά με την κοινή ζάχαρη, γεγονός που την καθιστά ενδεχομένως λιγότερο επιβαρυντική για τη ρύθμιση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα.

Γλυκαιμικός δείκτης

Ωστόσο, δε θα πρέπει κανείς να ξεχνά πως ο γλυκαιμικός δείκτης ενός τροφίμου δεν αποτελεί το μοναδικό παράγοντα που επηρεάζει τη μεταγευματική απόκριση γλυκόζης, καθώς η σύσταση του γεύματος, το σύνολο των θρεπτικών συστατικών που καταναλώνονται και οι αντίστοιχες αναλογίες, μπορούν να τη διαφοροποιήσουν σημαντικά.

Από την άλλη, είναι σημαντικό να γνωρίζει κανείς πως η ζάχαρη καρύδας δε διαφέρει από την κοινή ζάχαρη όσον αφορά στο θερμιδικό της περιεχόμενο.

Προσοχή στο προϊόν που επιλέγεται

Με λίγα λόγια, αποδίδει περίπου τις ίδιες θερμίδες και συνεπώς η κατανάλωσή της θα πρέπει να συνυπολογίζεται στη συνολική ενεργειακή πρόσληψη του ατόμου. Παράλληλα, οι καταναλωτές θα πρέπει να δίνουν προσοχή στο προϊόν που επιλέγουν, καθώς πολλά μπορεί να αποτελούνται από μείγμα ζάχαρης καρύδας και άλλων απλών σακχάρων.

Συμπερασματικά, θα λέγαμε πως η ζάχαρη καρύδας θα μπορούσε να αποτελέσει μια εναλλακτική επιλογή της κοινής ζάχαρης, αρκεί να καταναλώνεται με μέτρο.

Πριν όμως τη χαρακτηρίσουμε ως πιο υγιεινή, θα πρέπει να περιμένουμε τα συμπεράσματα μελετών που θα εξετάσουν την επίδραση της συστηματικής κατανάλωσής της στον οργανισμό και την υγεία.

Άφησε το σχόλιό σου (εδώ):